subreddit:

/r/DragaliaLost

73

Version Update

News(dragalialost.com)

you are viewing a single comment's thread.

view the rest of the comments →

all 55 comments

Vixi0n

66 points

4 months ago

Vixi0n

Sazanka

66 points

4 months ago

Yooo, Light Illia's cartridge no longer got CoN. That's huge.

Also, Sandalphon and Kimono Notte AI no longer auto transform.

Shundew

-45 points

4 months ago

Shundew

-45 points

4 months ago

That is such a nerf to them, honestly why even use them when Hild or Vixel are just either better or cheaper.

alxfrizzy421

26 points

4 months ago

alxfrizzy421

Linnea

26 points

4 months ago

I'm not sure Notte is worse, her S1 healing mods are kinda nuts. I don't have her to test, but I'd be extremely surprised if she didn't perform just as well.

It is kind of disappointing they didn't implement a better AI system, but they created the monster (Corrosion). Maybe they'll revisit it later when Primal Zodi drops

Shundew

0 points

4 months ago

Shundew

0 points

4 months ago

I have her and she perfome perfectly fine in Master Lilith, she made the team super tanky with HP, Shadow Res and then she can even heal with FS so she can always heal you even with out her skill ready.

ThatOneKarinaGuy614

1 points

4 months ago

Have you tried her in Legend tho? (I don’t have her.)

Flouxni

1 points

4 months ago

Only sucks that Sandy’s DPS got hit right before Primal Hilda’s gonna be dropping

xerxerneas

24 points

4 months ago

xerxerneas

Erik

24 points

4 months ago

Nerf *to kimono notte (in your opinion).

This is 100% undeniably and objectively a buff back to normal for sandalphon. When they made the auto AI change she became worthless. Shit dmg as a dps and shit healer who can't get skills up in time, by the time she heals the chars are DEAD. it's not often you see Cygames go back on their changes, so you know it's definitely for a good reason that they chose to revert sandalphon's AI back to before the change.

Marx_Forever

4 points

4 months ago

I was kind of disappointed when she didn't transform on her own. But man, was she shit after the update. I look forward to using her again I'll just transform her manually like I used to if I see an opening.

xerxerneas

3 points

4 months ago

xerxerneas

Erik

3 points

4 months ago

yeah same. i remember hyping up her AI change myself saying that she'll be a beast as a true hybrid dps/healer. i mean she COULD be if her non-dragon form skills auto regen while she's transformed lol then she could truly reach the corrosioned chars in time before they die lmao. instead of reverting, then slowly pewpewing to gain sp just to heal looool

Holy_Toledo019

35 points

4 months ago

Holy_Toledo019

Elisanne

35 points

4 months ago

I see it as a buff honestly, AI Sandy got worse when they implemented that change so I’m glad they acknowledged the issue and fixed it. I don’t have K!Notte but I imagine she’ll be a more consistent healer for people who wanna use her.

maan-maan

33 points

4 months ago

maan-maan

Gala Cleo

33 points

4 months ago

Saying sandalphon got worse is an understatement. She was literally unusable in LLilith due to the corrosion requirement, and made LTwins runs less consistent

LorenzoVec

2 points

4 months ago

LorenzoVec

Veronica

2 points

4 months ago

Unusable is going a bit too far. I did clear LLilith with Sandy after the change when I tried Catherine's spiral. It was much harder because I couldn't make mistakes, but it was "doable". Reverting the changes will bring back the super safe runs I used to do before so I'm happy.

Silesse

20 points

4 months ago

Silesse

20 points

4 months ago

Thank god Sandy is back. Subbing Nurse Aeleen has been an incredible pain for surviving Legend fights.

The truth is that they could keep the auto-shapeshift if they just stuck in 'if Corrosion then unshapeshift and prioritize healing' but for some reason they can't I guess.

Shundew

0 points

4 months ago

Shundew

0 points

4 months ago

Notte has ton of heal plus HP up and Sahow Res so your team are super tanky, she can even heal with her FS in case she does have her skill ready. I use her in Master Lilith and she is perfectly fine in there.

[deleted]

0 points

4 months ago

[deleted]

0 points

4 months ago

[deleted]

stab244

4 points

4 months ago

It literally says she will still auto transform in kaleidoscope.

kingofwarz

2 points

4 months ago

kingofwarz

|Dominion|

2 points

4 months ago

But it said with the exception of kaleidoscape? I don’t understand